Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    iFi, no ale co, bo to już ponad 50 stron właśnie o tym
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • iFi
      Elegance
      • 2012
      • 906

      Ech bo zacząłem szukać czegoś na nie naszych stronkach o łańcuchu z tym numerem... Na tym zdjęciu widać jak się rozciągnął w golfie...

      Po prostu nie mogłem, złapały mnie emocje, musiałem wkleić, zrozumcie :P

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        Zamieszczone przez iFi
        Po prostu nie mogłem, złapały mnie emocje, musiałem wkleić, zrozumcie
        a nie, to zrozumiałe :!:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Tomato
          Rider
          • 2010
          • 303
          • Volkswagen
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          te wszystkie łańcuchy to powinni wymieniać na gwarancji. 38 kkm i takie kwiatki - bajka :shock:

          Komentarz

          • Eidos71
            RS
            • 2011
            • 2050
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Przypuszczam, że jeszcze kilka miesięcy, kilka tysięcy niezadowolonych użytkowników silników TSI, kilka tysięcy pism do importera i zadym w środkach masowego przekazu - i cała Grupa VW ogłosi, że wymiana układu rozrządu realizowana będzie nieodpłatnie w autach z silnikami TSI nie starszych, niż 4 lata i z przebiegiem nie większym, niż 100.000 km. Inaczej sobie tego nie wyobrażam - zbyt duży szum medialny panuje już na temat felerności rozrządu TSI... No, chyba że VWGroup "kładzie lachę" na klientów i wychodzi z założenia, iż pozycja lidera jakości i sprzedaży na rynku motoryzacyjnym jest przyznawana dożywotnio...
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz

            • idas
              Elegance
              • 2006
              • 828

              LUKI, ty masz to robione na gwarancji?
              Jesli nie, to ile wyszlo za czesci i robocizne?
              ?

              Tak w ogole to nie mozna sprawy zalatwic inaczej - zglosic do ASO info ze "czasami" terkocze na zimnym i otworzyc zlecenie na sprawdzenie nastawnika, napinacza oraz czy lancuch nie jest rozciagniety? I robic tak przy kazdej okazji w trakcie gwarancji?
              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                idas, napisałem już kilka razy...

                O2FL 1.4TSI CAXA
                06.08.2010
                38k km

                gwarancja do 12.11.2012




                Zamieszczone przez idas
                LUKI, ty masz to robione na gwarancji?
                Jesli nie, to ile wyszlo za czesci i robocizne?
                ?

                Tak w ogole to nie mozna sprawy zalatwic inaczej - zglosic do ASO info ze "czasami" terkocze na zimnym i otworzyc zlecenie na sprawdzenie nastawnika, napinacza oraz czy lancuch nie jest rozciagniety? I robic tak przy kazdej okazji w trakcie gwarancji?
                pytałem o to...

                na gwarancji nie ma szans...

                takie sprawdzenie + uszczelniacze, uszczelki, etc + robocizna wyjdzie spokojnie 800pln




                no masz racje...

                mina w chuj :!:

                wyobraź sobie co będzie jak przeskoczy i tak dalej...



                Zamieszczone przez Eidos71
                Przypuszczam, że jeszcze kilka miesięcy, kilka tysięcy niezadowolonych użytkowników silników TSI, kilka tysięcy pism do importera i zadym w środkach masowego przekazu - i cała Grupa VW ogłosi, że wymiana układu rozrządu realizowana będzie nieodpłatnie w autach z silnikami TSI nie starszych, niż 4 lata i z przebiegiem nie większym, niż 100.000 km. Inaczej sobie tego nie wyobrażam - zbyt duży szum medialny panuje już na temat felerności rozrządu TSI... No, chyba że VWGroup "kładzie lachę" na klientów i wychodzi z założenia, iż pozycja lidera jakości i sprzedaży na rynku motoryzacyjnym jest przyznawana dożywotnio...

                nie ma szans na to, bo przecież sprawa "rozrządu" w grupie VAG nie jest od dziś.... /golf 5 tsi, golf 5plus tsi, tiguan tsi.../



                no dobra mam chwilę czasu to zrobię małe photo story...


                - łańcuch: 03C 109 158 A




                - napinacz: 03C 109 507 AH




                - nastawnik 03C 109 088 E





                TAK WYGLĄDA CAXA:






                ROZCIĄGNIĘTY ŁAŃCUCH W CAXA O DWA OGNIWA:








                TAK TO WYGLĄDA W 1.4TURBO (Z14XEP) W ASTRZE 4 /zdjęcie przesłał mi mój przyjaciel, który pracuje w ASO OPEL - nie będę Wam pisać co powiedział jak zobaczył zdjęcia CAXA/






                Także nie ma co się opierdalać - ja szlak w CAXA przetarłem :!:
                Wszystko dokładnie opisałem w tym temacie :!:

                Moja CAXA znów weszła na salony - centralnie wszystko sprawne



                Sorki za jakość zdjęć, ale na szybko robione domofonem...



                BTW
                bardzo dziękuję Maćkowi (maciejek) oraz Jarkowi (kowal 2002) za profesjonalne wsparcie techniczne :!:


                Wszystkie części, które są potrzebne do przeprowadzenia kompleksowej operacji "rozrząd w CAXA" możecie zakupić u Maćka (maciejek) w VAGTECH :!:




                Nowoczesne medium, porządkuje świat i dostarcza angażujące informacje, rozrywkę i usługi w czasie rzeczywistym. Przewodnik Polaków w wirtualnym świecie.
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • Marcinooo
                  Rider
                  • 2009
                  • 332

                  W aktualnym "Motorze" jest artykuł dotyczący ewentualnej wadliwości silników 1.4 TSI. Wynika z niego, że za "zamieszanie" odpowiedzialny jest w szczególności napinacz. Należy go niezwłocznie wymienić na nowszy mode,l po usłyszeniu w trakcie rozruchu terkotania, które trwa kilkadziesiąt sekund.

                  PS. jak dobrze pamiętam to w tym artykule SAP stwierdził coś w stylu, iż do Skód nie trafiły siliniki, które mogą stwarzać problemy


                  PS nr 2. jaki jest koszt wymiany napinacza oraz łańcucha, na te pozbawione wadliwości?

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    Marcinooo

                    Zamieszczone przez Marcinooo
                    PS. jak dobrze pamiętam to w tym artykule SAP stwierdził coś w stylu, iż do Skód nie trafiły siliniki, które mogą stwarzać problemy

                    no to fascynujące co napisałeś - patrz post wyżej nota bene mój



                    Zamieszczone przez Marcinooo
                    PS nr 2. jaki jest koszt wymiany napinacza oraz łańcucha, na te pozbawione wadliwości?

                    wszystko jest napisane w tym temacie...czytanie nie boli...

                    max 3.7k pln (łańcuch, napinacz i nastawnik, uszczelki, o ringi, etc no i robocizna)
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • Marcinooo
                      Rider
                      • 2009
                      • 332

                      Zamieszczone przez LUKI

                      Zamieszczone przez Marcinooo
                      PS nr 2. jaki jest koszt wymiany napinacza oraz łańcucha, na te pozbawione wadliwości?

                      wszystko jest napisane w tym temacie...czytanie nie boli...

                      max 3.7k pln (łańcuch, napinacz i nastawnik)
                      Zapytałem o łańcuch i napinacz... Nastawnika nie potrzebuje, bo mam wymieniony...czytanie nie boli...

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        Zamieszczone przez Marcinooo
                        Zamieszczone przez LUKI

                        Zamieszczone przez Marcinooo
                        PS nr 2. jaki jest koszt wymiany napinacza oraz łańcucha, na te pozbawione wadliwości?

                        wszystko jest napisane w tym temacie...czytanie nie boli...

                        max 3.7k pln (łańcuch, napinacz i nastawnik)
                        Zapytałem o łańcuch i napinacz... Nastawnika nie potrzebuje, bo mam wymieniony...czytanie nie boli...

                        też jest napisane... także czytanie nie boli...

                        btw

                        wpisałem max... także ponownie czytanie nie boli...


                        wszyscy wszystko na już...a wystarczy prześledzić 50stron tematu w którym WSZYSTKO JEST OPISANE... :!:
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • darek_wawa
                          Drive
                          • 2010
                          • 75

                          Będę wdzięczny za info, których konkretnie roczników dotyczy problem z rozrządem?? Czy np w 2011 został on wyeliminowany??

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            darek_wawa,

                            są szanse, że tak


                            chociaż miały być wyeliminowane od 06.2010


                            a moja CAXA jest z 06.08.2010 i patrz zdjęcia na górze tej strony...
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • darek_wawa
                              Drive
                              • 2010
                              • 75

                              Mam 1.4 TSI z 06.2011 i mam nadzieje że samochody z tego okresu pozbawione są tej nieprzyjemnej przypadłości

                              Komentarz

                              • Langusta
                                RS
                                • 2010
                                • 1864
                                • Seat

                                Zamieszczone przez darek_wawa
                                Mam 1.4 TSI z 06.2011 i mam nadzieje że samochody z tego okresu pozbawione są tej nieprzyjemnej przypadłości
                                Trudno uwierzyć w jakiekolwiek zapewnienia po dzisiejszym artykule :diabelski_usmiech
                                Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  Langusta, totalna bzdura w tym artykule....

                                  już Marcinooo cytował ten artykuł...


                                  BTW
                                  sama wymiana napinacza gówno da, jak łańcuch jest rozciągnięty o "dwa ogniwa"...
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • Langusta
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1864
                                    • Seat

                                    Zamieszczone przez LUKI
                                    Langusta, totalna bzdura w tym artykule....

                                    już Marcinooo cytował ten artykuł...


                                    BTW
                                    sama wymiana napinacza gówno da, jak łańcuch jest rozciągnięty o "dwa ogniwa"...
                                    Całe szczęście że ASO wymieniło mi napinacz i łańcuch bo inaczej to klapa na całej lini :diabelski_usmiech
                                    Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                                    Komentarz

                                    • Tichy
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 544

                                      Zamieszczone przez Langusta
                                      Zamieszczone przez darek_wawa
                                      Mam 1.4 TSI z 06.2011 i mam nadzieje że samochody z tego okresu pozbawione są tej nieprzyjemnej przypadłości
                                      Trudno uwierzyć w jakiekolwiek zapewnienia po dzisiejszym artykule :diabelski_usmiech
                                      http://motoryzacja.interia.pl/Motor/...w,1855033,6404
                                      Taką robią reklamę naszym 1.4 TSI że sprzedaż tego za parę lat może graniczyć z cudem...

                                      Komentarz

                                      • idas
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 828

                                        Ok, ale czy mamy jakiekolwiek potwierdzenie co do lancucha?
                                        W temacie terkotania po odpaleniu od poczatku przewija sie wlasnie napinacz.
                                        Ale sam lancuch takze sie rozciaga.
                                        LUKI, pisal ze ma jakis najnowszy lancuch (3 wersja jesli dobrze zrozumialem). Zatem moje pytanie brzmi: co z tego ze wymienicie napinacz, nastawnik, jak lancuch sie rozciaga?

                                        LUKI, orientujesz sie moze czy jest duzo roboty zeby rozebrac pod maska tyle, zeby zobaczyc lancuch jak na twoich zdjeciach? Sam jestem ciekaw jak on u mnie wyglada. Problemu nie mam, ale wole zapobiegac, niz leczyc.
                                        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          Zamieszczone przez idas
                                          LUKI, orientujesz sie moze czy jest duzo roboty zeby rozebrac pod maska tyle, zeby zobaczyc lancuch jak na twoich zdjeciach? Sam jestem ciekaw jak on u mnie wyglada. Problemu nie mam, ale wole zapobiegac, niz leczyc.

                                          ELSA prawi, że 5h (tak przekazał mi Doradca z ASO)
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • jamesbondzio
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1174
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                            To ja dodam swoje 2grosze .... Bo czegoś tu nie czaje...
                                            1) na tym fotosie z Astry u góry widać jakieś żółte gówienko między kołami zębatymi? Jeśli tak ...to tam miejsca nie ma żeby łańcuch siadł i dlatego to wygląda ok.

                                            2) a ja myślałem że napinacz jest hydrauliczny? Skoro obudowa zdjęta i brak oleju to co ma napinać łańcuch? Sam z siebie ma sie trzymać napięty ja struna w ....? Nie ma prawa sie najnormalniej zwiesić pod własnym ciężarem?

                                            Zdjęcia po wymianach wniosłyby więcej. ... Tam pewnie łańcuch napięty?
                                            kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                            teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                            Komentarz

                                            • iFi
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 906

                                              Pytanie też brzmi jak wygląda napinacz po wymianie. Na tym zdjęciu gdzie go trochę widać wygląda jakby był już wysunięty dosyć mocno...

                                              LUKI, masz zdjęcia samego nowego łańcucha? Pisałeś o różnicach ale z tych zdjęć które wrzuciłeś niewiele widać w tej sprawie. Rozumiem, że po zdjęciu i przyłożeniu do nowego łańcucha widać było mocną różnicę?

                                              Zamieszczone przez LUKI
                                              chociaż miały być wyeliminowane od 06.2010

                                              a moja CAXA jest z 06.08.2010 i patrz zdjęcia na górze tej strony...
                                              Może zapasy magazynowe :?

                                              Komentarz

                                              • tomkr82
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 52

                                                ja już po artykule motoru zgłupiałem. Byłem przekonany, że "słyszalną objawą" nieprawidłowości jest terkot 2-3 sekundowy po odpaleniu, a nie kilkudziesięciosekundowy. Otóż tego pierszego przypadku nie mam po wymianie rozrządu w 10.2011 roku, natomiast na wysokich obrotach silnik prawie zawsze odpala po dłuższym postoju i gdy temperatura zewnętrzna jest większa niż 17 stopni C. Wówczas podwyższone obroty i głośniejsza w związku z tym rpaca jednostki jest przez prawie minute. To uważałem za normalne w tym silniku, dopóki nie przeczytałęm artykułu motoru. Co więc jest "słuszalnym objawem", że łańuch jesty już rozciągnięty? Ile wkoncu wersji było tego łańcucha? Jaka jest różnica w jego budowie? Pzdr
                                                Toma

                                                Komentarz

                                                • iFi
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 906

                                                  Nie czytałem tego artykułu jeszcze, może zaraz wybiorę się do kiosku, ale jeśli piszą o podwyższonych obrotach po odpaleniu jako usterce to chyba tylko dowodzi jakości tego artykułu.

                                                  Moje własne obserwacje tych "pism motoryzacyjnych" skłaniają się ku temu, że jest zazwyczaj jakiś zlepek informacji bez podstaw merytorycznych i dogłębnej znajomości tematu...

                                                  Jeśli idzie o same podwyższone obroty miałem je po raz pierwszy w salonie jak odbierałem samochód. Wprowadzili go do sali odbiorów. Było tam chłodno (był luty) i po odpaleniu silnik wskoczył na podwyższone obroty i trzymał przez chwilę (samochód miał chyba 9km przebiegu o ile dobrze pamiętam). Osobiście nie wierzę, że w tym momencie miał rozciągnięty łańcuch czy zepsuty nastawnik...

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    no Panowie, przecież podwyższone obroty po rozruchu to normalne, nie dajmy się zwariować, no chyba, że trzyma na 3000
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...